Vill du jobba i någon av Julle Uniteds kommittéer?
Inför säsongen 2019/2020 kommer vi i Julle United att införa (och återinföra) en rad kommittéer. Införandet av dessa kommittéer är tänkt att underlätta föreningens arbete samtidigt som det hjälper föreningen att utvecklas i snabbare takt. Är du intresserad av att hjälpa vår förening att växa och bli starkare? Anmäl då ditt intresse för någon av våra kommittéer till info@julleunited.se
Här nedan finner du en kortfattad beskrivning på vad respektive kommitté arbetar med.
Vill du ha mer info? Maila oss! :)
Sponsorkommittén
Detta är vår viktigaste kommitté. Denna kommitté arbetar för att jobba in pengar till vår förening genom sponsorer. De jobbar både med att dra in nya och gamla sponsorer och att uppdatera föreningens sponsoravtal. Att sitta i denna kommitté behöver inte innebära att man själv ringer runt till alla sponsorer. Det innebär att man ser till att jobbet blir gjort.
Aktivitetskommittén
Aktivitetskommittén jobbar med alla aktiviteter som ska genomföras i föreningen. Dessa aktiviteter kan vara att anordna kick-off dagar, läger/Cheer camps, workshops och andra aktiviteter som gör det roligare att vara medlem i vår förening.
Tävlingskommittén
Tävlingskommittén jobbar med allt som har med tävlingar att göra. Den ansvarar för anmälningar, licenser, bokningar av resor och uppföljning av tävlingsregler.
Tävlingskommittén tar också upp föreningsfrågor gällande tävling. Ex. Förfrågningar om att få åka på Internationell tävling eller strukturen för de olika tävlingslagen (åldersindelning, level m.m.).
Under denna grupp finns sedan ytterligare arbetsgrupper för varje internationell tävling som föreningen ska åka på. Ex. EM gruppen och VM gruppen. Dessa grupper samarbetar med tävlingskommittén.
Marknadsföringskommitén
Denna kommitté jobbar med hur vi ska marknadsföra Julle United som varumärke. Det gäller alltifrån sociala medier till hemsida och profilkläder. Marknadsföringskommittén tar fram föreningens ansikte utåt.
Arrangörskommittén
Denna kommitté jobbar med föreningens alla arrangemang. De största arrangemang som anordnar under året är jul- och våruppvisning. Det är då arrangörskommittén som planerar allt arbete runt uppvisningen. Ex. Fikaförsäljning, Julleshop, biljettförsäljning m.m. De jobbar inte med innehållet i föreställningen.
Denna kommitté samarbetar med Uppvisningskommittén.
Uppvisningskommittén
Uppvisningskommittén jobbar med innehållet i föreningens stora jul- och våruppvisningar. De jobbar med alltifrån att bestämma tema för uppvisningen till bokningar av lokal, ljud- och ljus, konferencierer/skådespelare/musiker m.m.
Utbildningskommittén
Denna kommitté lägger upp utbildningsplanen för föreningen. De tar fram vilka utbildningar och/eller föreläsningar som ska erbjudas (både interna och externa) till alla ledare, dansare, styrelse och övriga arbetsgrupper.
Danssalskommittén
Denna kommitté ansvarar för allt som har med danssalarna och dess innehåll att göra. De har en helhetsbild av förbättringar som behöver göras i danssalen och ser till att dessa förbättringar blir genomförda.
Både föräldrar, ledare, dansare och andra supportrar är välkomna att jobba i dessa kommittéer!
I varje kommitté kommer det att finnas en representant från Styrelsen eller Verksamhetsutvecklare (Emelie) för att underlätta arbetet.
Inför den kommande säsongen så finns arbete påbörjat i respektive kommitté men vi är öppna och tacksamma för alla nya idéer som ni vill komma med! Några av platserna till kommittéerna är redan tillsatta men alla grupper är öppen för anmälan :)
Hur mycket tid varje arbetsgrupp kommer att behöva lägga ner varierar beroende på grupp och säsong. Ex. är Tävlingskommittén mera aktiv på våren och Utbildningskommittén är mera aktiv på hösten. Den tid man lägger ner kan vara alltifrån några enstaka timmar till några dagar men ju fler som engagerar sig desto mindre tid krävs i respektive grupp ;)
Ta chansen och var med och påverka vår förening i en positiv riktning!